"Frankenstein"


Kitabın Adı: Frankenstein
Orijinal Adı: Frankenstein
Yazarı: Mary Shelley
Çeviren: Orhan Yılmaz
Yayınevi: İthaki Yayınları
Türü: Bilim-Kurgu, Dram
Sayfa Sayısı: 227
Satın Al: D&R

Tanıtım Bülteni / Arka Kapak:
Ah! Hiçbir ölümlü o görüntünün dehşetine dayanamazdı. Hayat verilmiş bir mumya dahi o ucube kadar iğrenç olamazdı… Hayal kırıklıklarının en acısını duyuyorum.

“Bilginin ne garip bir doğası var! Bir kez yakaladı mı, yosunun kayaya tutunduğu gibi tutunuyor akla.” 
(Sayfa: 119)

“Arkadaşsız olmak gerçekten talihsizlik, ama insanların kalpleri, çıkar yüzünden önyargılı olmadığı zaman, kardeşçe sevgi ve yardımseverlikle doludur.” (Sayfa: 132)
Yorum 

Mary Shelley’nin yazmış olduğu “Frankenstein” kitabı beklentilerimin altında bir kitap oldu maalesef. Okurken sanki büyük bir spoiler yemişim gibi hissettim ve ben bunun finalini biliyorum dedim resmen. Bunun nedeninin de, filmlerinden kaynaklı olduğu düşünüyorum. (Gerçi son çıkan filmleri izlemedim.) Kitabın eski bir tarihte yazılmış olması o dönemin şartlarına göre “Vaoh!” dedirtmiş olabilir belki, ama günümüz edebiyatına göre müthiş bir hayal gücü, ama zayıf bir kurgu diyebilirim.
Konusuna gelirsek; buzulların arasında sıkışmış bir gemiye buzulların üzerinden yürüyerek bir adam yaklaşır. Bu adam Viktor Frankenstein’dır. Gemi kaptanı olan Walton’u kendisi gibi bilime meraklı gören Frankenstein yine kendisi gibi bilimi kullanarak yanlış şeyler yapmaması için canavarını yaratış ve onu terk ediş ve daha sonra canavarının nasıl felaketler zincirine neden olduğunu anlatmaya başlar. Hikayemiz bu şekilde anlatımlar ve daha sonra yaşananlar üzerine kurulu. Beni pek tahmin etmedi. Zannedersem bu da, benim bilim-kurgu edebiyatına uzak olmamdan kaynaklanıyor. Yine de, bilim-kurgu sevenler için güzel bir kitap olabilir sanırsam.
Puanlama:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠