Okuma Şenliği için Seçtiğim Kitaplar...

40'ı Aşkın blogcunun ve blog takipçisinin katıldığı okur günleri çoktandır başladı ama ben henüz listemi yayımlayamadım. Bugün biraz araştırmayla listemi az-çok belirledim. işte Kategoriler ve Kitaplarım:


5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.
=>Bu gruba Soğuk Öpücük kitabını yazmıştım ama ne kadar istesek de Pinuccia tüm kuralları yok saydırmıyor.  Bu yüzden J.K. Rowling ~ Boş Koltuk(591 Sayfa)

5 puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara.
=>Bu gruba Sabahattin Ali'nin "Kürk Mantolu Madonna" kitabını ekledim. Ama bu kitap da  160 Sayfa

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.
=> Herhalde en doğru bu oldu. Bu kategorideki kitabım Rick Riordan ~ Kırmızı Piramit (622 Sayfa)

10 puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara.
=> İşte benim en sevdiğim kategori. Buraya da Harry Potter ve Sırlar Odası ~ J.K. Rowling yazıyorum. (314 Sayfa)

15 puan: Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.
=>Buraya da Harry Potter ve Azkaban Tutsağı ~ J.K.Rowling (395 Sayfa) yazayım bari. Hem seriye devam etmiş olurum.

15 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
=>Bu kategoride ne okuyacağıma henüz karar vermedim. Açlık Oyunları Serisi yasaklandı mı bilmiyorum. Onun içinde yazmıyorum.

20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.
=>Sanırım Buraya Yaşar Kemal'in bir kitabını alıp ekleyeceğim. Neden mi? Buraya tıklayın...

20 puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.
=>Buraya Ayşe Kulin'den iki kitap ekliyorum. Henüz karar vermedim çünkü.
Tek ve Tek Başına: Türkan ~Ayşe Kulin (332 Sayfa)
Adı: Aylin ~ Ayşe Kulin (380)

20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.
=> işte ikinci kez kitaplarından birini okuyacağım bir yazar.
Ömer Zülfü Livanelioğlu ~ Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm (221 Sayfa) Konusu Stockholm'da geçiyor.

25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
=>Buraya Percy Jackson ve Olimposlular serisinin devamı nitelindeği kitabı yazıyorum.
Rick Riordan ~ Kayıp Kahraman Serisi I.Kitap  (542 Sayfa)

25 puan: Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara.
=>Bu konuda biraz şanslılardanım sanırsam. Hem adımı taşıyan bir yazar var (Selim İleri), hem de karakter. Örneğin Oğuz Atay ~ Tutunamayanlar (Selim Işık Karakteri), Yavuz Sultan Selim,Sarı Selim dönemini anlatan tarihi romanlar.

30 puan: Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara. (Bu web sitesi size bu konuda yardımcı olabilir).
=>Bu konuda kitabını okumak istediğim yazarlara ulaşabildim.
1993 doğan ve 1993 de ölen kafama göre birer kişi buldum.
Önce Doğan; Hale Serisinin Yazarı Alexandra Adornetto
Sonra Ölen; William Golding ~ Sineklerin Tanrısı kitabının yazarı

Evet benim şu anda listem böyle. Tabi bunlarda ekleme veya çıkarma yapılabilir. Şu anda dört kategorinin kitabı eksik ama yavaş yavaş onları da tamamlamayı düşünüyorum. Bu etkinliği başlatan sevgili pinuccia'nın bloguna Buradan, listesine ise Buradan ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠