Pinuccia ile Kitaplaştık ki Biz...

Bugün mutluluk üzerine mutluluk yaşıyorum. Evime bir Yurtiçi Kargo’dan birde PTT Kargodan Kitaplaşalım mı? etkinliğinde eşleştiğim arkadaşlardan kitaplarım geldi ve hepsi beni çok ama çok mutlu etti. Öncelikle bu post’ta sevgili Pinuccia ile eşleşmem sonucunda gelen kitaplarımdan bahsedeceğim. Bu arada kendisinin hem Türkçe hem de İngilizce olarak yazdığı bir bloğu var adı Pinuccia's World of Books / Pinuccia'nın Kitapları hepinizin mutlaka bir göz atması gerekiyor. Biz birbirimize etkinlik dahilinde bir kitap gönderecektik ama ben etkinlik sahibi olarak her okuyucuma üç kitap gönderdim ve Pinuccia’nın kargosu gelipte paketten iki kitap çıkınca haliyle kısa bir süre şaşkınlık yaşadım. Kendisine bu hususta çok ama çok teşekkür ediyorum. Neyse yazımıza başlayalım.

Önce paketi açmadan bir kare çektim. Ben paketleme konusunda çok ama çok beceriksiz olduğum için sadece kurdeleyle sarıp paketimi öyle göndermiştim. Aman boş verelim paket sade ve şık. (Yemekteyiz programında gibi hissettim kendimi. Dış Ses “Sizce sofra nasıl Selim Bey”.
“Imm… Sofra sade ve şık dış ses gardaş.”)


Ardından Toplu bir resim her zamanki gibi…

Damla Sakızı aromalı Nurettin Kocatepe Türk Kahvesi ( Bir Kutu… Vaov)

Bu ayraca bayıldım. Tam bloğumun ismine yakışır bir kitap ayracı olmamış mı sizce?


"Kitapsızın hakkından UGT gelir." yazıyor ayracımın üstünde ama ben UGT’nin açılımını bilmediğim için bir şey diyemeyeceğim.

Evet, sıra kitaplarımın arka kapak yazılarına ve yorumlarıma geldi.

Yorumum: Carmilla benim bloğumda tanıtım yazısını yazdığımdan beri okumak istediğim bir kitaptı. Yazarının Sheridan Le Fanu olduğu kitap 112 sayfa ve Can Yayınlarından çıkmış.

Arka Kapak:
Gençlik ve yalnızlık, güzel bir kızı doğaüstü güçlerin eline düşürebilir mi?

Carmilla genç bir kız ile esrarengiz bir kadının ilişkisi üzerine kurulu bir öykü. Konuk olduğu malikâne ve çevresinde kısa sürede dehşetin ve ölümün ikizi haline gelen dişi bir vampirin, edebiyatın ilk lezbiyen vampirinin öyküsü.

Konusu, kişileri ve tekniğiyle Bram Stoker'ın Dracula'sı üzerinde azımsanamayacak izler bırakan, sonraları Edgar Allan Poe'nun deneyeceği gotik tarzıyla dikkat çeken Carmilla, çarpıcı ve bir o kadar da kışkırtıcı.

Sheridan Le Fanu'nün kadınları, karanlığa eğilimleri ve ölüme yakınlıklarıyla, içimizdeki vampire ayna tutuyor. Lezbiyen aşk, kıskançlık ve cinsel arzunun kıskacında, Carmilla, vampir motifini benliğimizin karanlık sureti olarak yüzümüze vuruyor.

Carmilla, gotik vizyonun tekinsiz doğasını bugüne taşıyan örneklerden.

 
Yorumum: Madde 22 yazarının Joseph Heller olduğu toplam 618 sayfalık bir eser ve İthaki Yayınlarından çıkmış. Böyle fazla sayfa yapısına sahip kitapları pek sevmesem de okumayı deneyeceğim. Eğer okursam da zaten kitap analizini yaparım.

Arka Kapak:
Madde 22 bugüne kadar okuduğunuz hiçbir romana benzemiyor. Kendine has bir mantığı, bambaşka karakterleri var. Joseph Heller’ın acı gerçekleri sipsivri bir alayla iğnelediği bu 20. yüzyıl klasiğini okurken savaşı, yaşamın acımasızlığını, iktidarın yeri geldiğinde nasıl bir canavara dönüştüğünü görüp kimi zaman korkacak kimi zaman kahkahalar atacaksınız.

2. Dünya Savaşı sırasında Amerikan ordusunda bombardıman pilotu olarak görev yapan Yossarian’ın öyküsü, çivisi çıkmış bir dünyanın küçücük bir modeli aslında. Okurken bugün dünyada yaşananlarla kitaptaki öykü arasındaki bağlantıyı kurup aslında ne kadar absürd, çılgın, ürkütücü ve kin dolu bir dünyada yaşadığınızı fark edeceksiniz. “Tek bir açmaz vardı, o da Madde 22. Bu madde, insanın gerçek ve yakın tehlike karşısında kendi güvenliği için endişelenmesinin zihnin rasyonel bir süreci olduğunu belirtiyordu. Orr deliydi ve uçuştan men edilebilirdi. Tek yapması gereken uçuştan men edilmesini talep etmekti; ve bunu yapar yapmaz, deli olmadığı anlaşılacaktı ve başka görevlerde uçması gerekecekti. Orr’un başka görevlerde uçması için deli olması gerekirdi, aklı başında olsa uçmazdı; ama aklı başındaysa uçmak zorundaydı. Uçarsa deli demekti ve uçmak zorunda değildi; ama uçmak istemiyorsa aklı başındaydı ve uçmak zorundaydı. Madde 22’deki bu şartın mutlak basitliği Yossarian’ı derinden etkiledi. Saygıyla ıslık çaldı.”

Son olarak bu güzel hediyelerinden dolayı sevgili  Pinuccia (P. Çelebi)'ya çok teşekkür ederim.


12 yorum:

  1. Çok güzelmiş hediyeler, güle güle kullanın.Özelikle ayraç benimde çok hoşuma gitti.
    Ugt; Odtü'nün kurmuş olduğu Uluslararası Gençlik Topluluğudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklama için teşekkürler. Kitap ayracına gelindiğinde ise gerçekten muhteşem bir şey.

      Sil
  2. UGT sanırım Odtü'nün bir teşkilatı/klübü gibi birşeydi:D Benzer bir ayraçtan hatırlıyor olabilirim:D Kitaplar çok güzel görünüyor keyifli okumalar.En sevdiğim kahve o,afiyetle iç:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tavsiyene uyacağım @Asabi Bakire

      Sil
  3. Beğendiğine çok sevindim Selimcim. UGT ODTÜ'nün öğrenci topluluklarından biri. Açılımı da Uluslararası Gençlik Topluluğu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklama için teşekkürler. Hediyelerine gelindiğinde ise tek kelime "BAYILDIM".

      Sil
  4. Böyle paketler gelince insan inanılmaz mutlu oluyor:)
    Kahve kitabın en iyi dostudur daima..
    Keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
  5. Hehe Sevgili pinuccia seni de tıpkı beni mutlu ettiği gibi mutlu etmiş anlaşılan :) Kahveyi ben ilk kez deneyeceğim, çok güzel bişeye benziyor. Keyifli okumalar diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bende kahveyi ilk kez deneyeceğim.

      Sil
    2. Ben henüz deneme fırsatı bulamadım ama eminin elimdeki kitapla iyi gider.

      Sil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠