"Posta Kodu AŞK"

Kitabın Adı: Posta Kodu Aşk
Yazarı: Mehmet Şamil
Yayın Evi:  Yediharf Yayınları
Sayfa Sayısı: 117
Tür: Aşk, Özlem, Sevgi


Tanıtım Yazısı:
"Posta kutuma gönderdiğin yalnızlığım'ı aldım. Nazik düşüncene teşekkür. Uygun zaman ve şartlarda balkona sandalye atıp ağlamayı düşünüyorum.

... 

Önce kendimi yazıyorum sonra katlıyor ve zarflıyorum. Bekle! Pullanıp sana geliyorum."

Posta Kodu AŞK, iki şiir arasında yazılmış kırk aşk mektubundan oluşan bir kitap. Daha çok şairliğiyle tanınan Mehmet Şamil, şiir dünyasının arka çıkmazında, aşkın mektuplara nakşedilmiş sırrını ve yürekte alevlenecek duyguları paylaşıyor. 'Posta kutusuna gelen yalnızlık'la başlayan mektuplar, bütün mektupların yazıldığı kalemin kendisinden cevap gelmeyen sevgiliye gönderilmesiyle noktalanıyor. Mektup türünün farklı imkânlarını ön plana çıkarmaya çalışan şair, sizi aşkın tanıklığına davet ediyor.


Yorumum

Çok sıkıldım. Hayatımdan ilk defa Elife sayesinde mektup örneği okudum ve onda da çok sıkıldım. Konusu ve içerik itibariyle şöyle bir bakarsak kitapta iki şiir arasına yazılmış kırk mektup yer alıyor ve sevgiliye yazılan mektuplara cevap bekleyen aşkı anlatıyor ama sevgiliden hiçbir cevap mektubu gelmiyor. Ben içinden sadece birkaç sözü beğendim. İşte kitaptan alıntı o sözler:

*Hayallerimi yeni bir mektubun ilk cümlesine astım. Kelimeler darılmasın diye hepsini zarflıyorum. Hepsi senin. (Sayfa 36)


*Güle diken bakarsa gözyaşı gül kokar. (Sayfa 59)


*Sana yazılan şiir hep sana okunuyor.
Bana sadece gidişin dokunuyor. (Sayfa 83)

*Önce kendimi yazıyorum sonra katlıyorum ve zarflıyorum. Bekle! Pullanıp sana geliyorum. (Sayfa 107)


*penceremdeki rüzgar anlatıyorken seni
söndü birden ışıklargören gözüyle kalbiminbir sen vardın sevgili
          bir de dolunay (Sayfa 113)




Puanlama:


2 yorum:

  1. alıntı yaptığın sözler benim çok hoşuma gitti, kitaptan sıkıldığın içinde almakla almamak arasında kararsız kaldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu tarz kitapları sevmiyorum o yüzden sıkılmış olabilirim ama siz eğer bir kitapçıdan alacaksanız ilk şiirden sonraki birkaç mektubu okuyunki ona göre alıp almayacağınıza karar verin.

      Sil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠