"Tepki"



Kitabın Adı: Tepki
Orijinal Adı: Firestarter
Yazarı: Stephen King
Çeviren: Füsun Doruker
Yayınevi: Altın Kitaplar Yayınları
Türü: Gizem, Korku, Gerilim
Sayfa Sayısı: 398
Satın Al: D&R

Tanıtım Bülteni / Arka Kapak:
MASUMİYET VE GÜZELLİK, KÖTÜLÜK VE DEHŞETİ ATEŞLEYİNCE, GENÇ KIZ İÇİNDE GELİŞEN KORKUNÇ GÜCÜN ETKİSİYLE ÇILGINLIK ALAMETLERİ SERGİLEMEYE BAŞLAR…

Andy McGee ve Vicky Tomlinson 1969 yılında gizli bir örgütün piyasaya sürmek istediği bir ilacın ilk denemelerine katılmışlardı. Bir yıl sonra evlendiler ve küçük kızları Charlie doğdu. Charlie üç yaşındayken, bakışları ile oyuncak ayısını tutuşturdu.
Charlie sekiz yaşına gelince duygularını kontrol altına almayı öğrendi. Artık istediği zaman yangın çıkarabiliyordu.
Ama gizli örgüt, bu “büyük etkili, küçük silahı” kullanmayı planlıyordu.
Yorum

Yepyeni bir kitap yorumundan daha MERHABALAR. Bugün sizlere hayatım boyunca okumuş olduğum ikinci Stephen King kitabını yorumlayacağım. (Birincisi, “Carrie-Günah Tohumu”) Dediğim gibi bu benim ikinci Stephen King romanı ve bu kitap ile gerçekten Stephen King kitapları okumanın bir yaşı olduğunu öğrendim. Zira, iki yıl önce bu kitabın ilk iki – üç bölümünü okumuş ve sıkılmıştım, (Hem de feci halde.) ama şimdi, bu kitap ile Stephen King’e aşık oldum ve tüm kitaplarını alıp okumak istiyorum. Deli gibi istiyorum. Konusuna biraz değinecek olursak (Korkmadan okuyabilirsiniz kitapseverler):
Andrew (Andy) ve Virtoria (Vicky), iki üniversite öğrencisidir. Andy, paraya ihtiyacı olduğu için ve Vicky kendi isteğiyle, 200 dolar ödül verilen bir ilaç deneyine katılır üniversitede. Bu deneyin amacı biraz farklıdır. Bu deney sonucunda Andy, beyniyle insanların fikrini değiştirebilmektedir, ama bunu yaparken de şiddetli baş ağrıları çekmektedir. Vicky ise; küçük birkaç nesneyi hareket ettirebilmektedir. O günden sonra araları iyi olan bu ikili birbirinden hoşlanır ve evlenirler. Bu evliliklerinden alevler yaratıp, yangınlar çıkarabilen Charlie dünyaya gelir, ama bu durum ilk deneyi gerçekleştiren ve kendilerine Dükkan diyen devlet örgütünün ilgini çeker ve Charlie’yi delicesine isterler. Öyle ki, bu uğurda Vicky’i de öldürürler. Kızıyla yalnız kalan Andy, şimdi kızını delice kurtarmaya çalışacak ve bu uğurda gücünü kullanmaktan çekinmeyecektir.

Alın, okuyun, okutun!
Puanlama:

~Alıntılar~

"Ömür kısa, acılar uzundur. Hepimiz bu dünyaya birbirimize yardım etmek için geldik." (Sayfa 55)
"Bazen bilmediklerin bildiklerinden daha iyidir." (Sayfa 97)
"Tanrı bir insanın yeminini bozmaya zorlamayı çok sever. Böylece kurallarına direnmeyi ve kendini kontrol etmeyi öğretir." (Sayfa 185)
"Yeterince uzun bir manivella dünyayı yerinden oynatabilir." (Sayfa 198 - Arşimet'in Sözü)
"Görmek istemeyenler kadar kimse kör değildir." (Sayfa 249)
"Bazen yasalar ancak onları yürütenler kadar iyidir." (Sayfa 386)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠