"Açlık Oyunları"

Kitabın Adı: Açlık Oyunları
Orijinal Adı: The Hunger games
Yazarı: Suzanne Collins
Çeviren: Sevinç Tezcan Yanar
Yayın Evi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Tür:  Distopya, Savaş, Macera, Gerilim
Seri: Açlık Oyunları Serisi I.Kitap

Tanıtım Yazısı:
ETRAFINIZDAKİ BAŞKA HERKES SABAHI
GÖREMEYECEĞİNİZDEN EMİNKEN
VAHŞİ BİR ORTAMDA KENDİ BAŞINIZA
HAYATTA KALABİLİR MİSİNİZ?

“Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici.”-Stephenie Meyer

“Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum.”-Stephen King

Bir zamanlar Kuzey Amerika olarak bilinen bir yerin yıkıntıları içinde Panem ulusu yaşamaktadır, Capitol’ün etrafında on iki bölge bulunmaktadır. Capitol şiddetli ve acımasızdır ve bölgeler bir hat boyunca sıralanmıştır. Onların her biri her yıl yapılan Açlık Oyunları’na katılmak zorundadır. Yarışma için her bölge yaşları on iki ve on sekiz arasında değişen birer erkek ve kız çocuğu göndermek durumundadır. Açlık Oyunları TV’den canlı olarak yayınlanan ve ölümüne bir kavgadır.

On altı yaşındaki Katniss Everdeen annesi ve kendinden daha küçük kız kardeşi ile yaşamaktadır. Oyunlarda kız kardeşinin yerine geçerek ölüm cezasını üzerine alır. Ancak Katniss daha önce de ölüme çok yaklaşmıştır ve bu kez kız kardeşi için ikinci kez hayatta kalma mücadelesi verecektir. Gerçekten ne anlama geldiğini bilmeden bir yarışmacı olmuştur. Eğer bu mücadeleyi kazanırsa hayatta kalma seçeneğini başlatmış olacaktır.

KAZANMAK ÜN VE TALİH ANLAMINA GELİR.
KAYBETMEK KESİN ÖLÜM ANLAMINDADIR.
AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN…

Yorumum

Ve nihayetinde Açlık Oyunları’na başlanır.Şöyle söylemeliyim ki  kitaptan önce filmi izlediğime gerçekten çok seviniyorum. Zira bu kitabı okuduktan sonra filmi izlemiş olsaydım hep bir bekleyiş ve arayış içinde olacaktım ve bulamayınca sinirlenecektim.Kitap gerçekten muhteşem. İlk defa distopik bir eser okuyorum ama gerçekten bu sayede tüm distopik eserleri de okuyabileceğimi düşünüyorum.Kitapta karakterimiz güçlü tasvir edilmiş filmin aksine ki bu iyi. Diğer bir unsurda Katniss’in anlatımıyla okuduğumuz kitap karakterimizin duygularını ve filmde anlayamadıklarımızı anlatıyor ki buda artı bir puan.Konuyu anlatmaya gerek yok aslında. Malum hem film ve hem de arka kapak bize zaten her şeyi anlatır nitelikte.Bu kadar güzel görüşlerim var ama Woah dedirtecek kadarda değil diyebilirim.Kitap genel olarak “Haraçlar”, “Oyunlar” ve “Galip” olarak üç bölüme ayrılmış bulunmakta.Spoiler mı bilmiyorum ama şunu söylemeliyim ki filmin aksine bol öpüşme sahnesi içeriyor.



Puanlama:


4 yorum:

  1. Distopik kitaplar nasıl şeyler ? Yani distopik ne demek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamet sonrası yeni dünya diyebiliriz. Genellikle dünya ya bir savaş, ya bir virüs ya da bir takım doğaüstü varlıklar yüzünden kaybolmuştur ve geriye pekte çoğunlukta olmayan insan topluluğu kalmıştır. Bu tür konuya sahip kitaplara Distopya veya Distopik eser adı verilir.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Aynen size katılıyorum. Eklemem gereken tek bir husus var, o da serinin ikinci kitabının ilkine göre çok daha güzel olması.

      Sil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠