Yaz Bitmeden Önce Gittiğim Büyük Ada Detayları

Daha önceki yazılarımda Ablam, Eniştem ve Annemle bir Adalar Turu yaptığımızdan bahsetmiştim. -Yaz bitmeden hemen önce- bugün size kitapla ilgili olan ve Adalar da gördüğüm ilginç şeylerden bahsedeceğim sizlere.

İlk önce, Büyük Adada da kendime bir kitapçı buldum. Kitaplar normal fiyatından satılırken ayraçlar 2.50 TL, Kartpostallar ise 1TL idi. işte o kitapçı İKSİDAS KİTAPEVİ.


Bu Kitapevi Büyükada da gördüğüm tek kitapçıydı. Hemen kıyı şeridinde Mado Cafe'nin yanında bulunuyor.
Alttaki resimde hemen kitapçının yanına tezgah kurmuş hanımefendi kendisi çiçek taçlar yapıp satıyor.
Bu da yine kıyı şeridinde biraz arkalarında yer alan bir esnafın hediyelik eşya ürünleri. Resimde görünmüyor ama ben en çok Nasrettin Hoca'nın "Doğuran Kazan" biblosunu beğendim. Şimdi resimde fark ettiğim Türk bayraklı çaydanlık-fincan da çok hoşuma gitti.
Biz faytonumuz durmadığı için ancak Reşat Nuri Güntekin'in evinin gölgesini göre bildik ama siz mutlaka faytoncuyu durmaya yeltendirim derim.
Adalar vapurundan iner inmez gördüğüm en ilginç şey bu ağaç oldu. İlk başta balon veya bez bağlamışlar diye düşündüm ama yaklaşınca ağaçdakilerin eski pet şişeler olduğunu görünce gerçekten çok şaşırdım. Adını da "Geri Dönüşüm Ağacı" koydum. (Bence herkes öyle diyordur ya neyse. ^_^ )

Kediyle bitirelim bu yazımızı da. Öyle masum durduğuna bakmayın. Önce bir güzel sevdirdi-okşattı kendini bana ve daha sonra da yiyecek vermeyince ve resmini çekmek isteyince dişlerini gösterdi. Bana dört ayaklı bir yılanı anımsattı dişlerini görünce. Dört ayaklı yılan mı var demeyin çünkü eski efsanelerde yaradanın ilk önce yılanları ayaklı yarattığı ve daha sonra yılanları cezalandırıp onları ayaksız yaratıp ayakları kedilere verdiği söylenir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠