"Tepedeki Ev"

Kitabın Adı: Tepedeki Ev
Orijinal Adı: The Haunting of Hill House
Yazarı: Shirley Jackson
Çeviren: Dost Körpe
Yayın Evi: Siren Yayınları
Sayfa Sayısı: 228
Tür:  Korku-Gerilim

Tanıtım Yazısı:
“Tepedeki Ev’e adım atmak, bir delinin zihnine adım atmak gibi… Ürkmeye başlıyorsunuz.”
-STEPHEN KING


“Shirley Jackson’ın dünyası ürkütücü ve unutulmaz.”
-A.M. Homes

“Kanınızı donduruyor, tüylerinizi ürpertiyor.”
-The New York Times Book Review

“Gelmiş geçmiş en iyi perili ev öyküsü.”
-The Wall Street Journal

Amerikan edebiyetının efsanevi yazarlarından biri olan Shirley Jackson’dan zamanının ötesinde bir klasik: Tepedeki Ev. Hayata dair ürkütücü detaylara ilgisi, insan ruhunun kuytularına teklifsizce girebilmesi ve okurun zihnini ustaca ele geçirmesiyle tanınan Jackson, Tepedeki Ev’le delilik ve dehşetin karanlık köklerine iniyor.

Tepedeki Ev’e ilk adımdan itibaren bastırılmış tüm duygular yavaş yavaş su yüzüne çıkıyor. Perili olduğu söylenen bir evde iddiaları araştırmak için bulunan kişilerin kesişen yaşamları bu garip tecrübeyle şekilleniyor ve onları hiç ummadıkları bir noktaya getiriyor. Evin suretindeki karanlık, böylesi tuhaf bir görev için evde kalan grubun üyelerini beklenmedik biçimlerde etkiliyor.

Algının tuzakları hiç bu kadar olası, bu kadar gerçek anlatılmamıştır.

Burası Tepedeki Ev… Burada her şey bir çarpık, biraz tuhaf.
Burası tekin bir yer değil.
BURASI SENİN ZİHNİN.
                                TEHLİKEDESİN.

Yorumum

İşte… Beni hayal kırıklığına uğratan bir başka kitap daha. Hayır, anlamıyorum yani bir korku kitabı yazıyorsun, bari biraz gerçekliğin dışına çık, hayal gücünü kullan değil mi? Ama nerde? Ben ki korku filminde sadece birden ortaya çıkan karakterlerden korkarım ki bunun sebebi de panik atağımdır ama bu kitap bana hiç hitap etmedi. Ne bir ölüm vardı, ne de bir cinayet. Sonu bile saçma sapandı ki, ben hiçbir şey anlamadım. Kitapta bir hayalet unsuru görürseniz öpüp başınızın üstüne koyun. Spoiler vermemek adına yazamıyorum ama korku efektleri sinema filmi çekmeyi yeni öğrenen bir insanın ilk korku sinemasını çekmesi gibi bir şey olmuş.

 Karakterler? Ben bunlara kusura bakmayın ama karakter diyemiyorum! Hangi yazar 32 yaşındaki bir karaktere çocuk ruhu vermeye çalışıp da onu Heidi gibi çimenlikte koşturup, saklambaç oynattırır ki? Saçma… Saçma… Saçma…

 Kusura bakmasın kimse ama ben, Cathy Lamb’ın yazmış olduğu “Şans Bilekliği” kitabında bile bundan daha çok gerilim ve korku unsuru görmüştüm ve artık şizofren manyağı olup resmen arkamdan biri geliyor sanıyorum.

 Bu kadar eleştirdim diye kusuruma bakmayın ama; uzun bir zamandır kitap yazan bir yazardan daha kaliteli bir eser beklerdim.
Kitabımızın Konusu:

 Çok kısaca; Felsefe doktoru olup doğaüstü olaylara ilgi duyan Dr. Montague’nin, Tepedeki Ev adlı bir evde doğaüstü olaylar yaşandığını duyması ve kendisiyle dalga geçenlere doğaüstü varlıkların aslında var olduğunu kanıtlamak için bu Tepedeki Ev’i kiralaması ve evde yaşanacak olayları bir kitap olarak yayınlamak istemesi. Bu evde ona ev sahibinin yeğeni Luke, Ressam Theodora ve annesini kısa bir süre önce kaybettikten sonra ablasının ve eniştesinin evine yerleşen Eleanor eşlik edecektir.

Puanlama:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠