"Babamı Beklerken"



Kitabın Adı: Babamı Beklerken
Orijinal Adı: Moon Over Manifest
Yazarı: Clare Vanderpool
Çeviren: Filiz Saban
Yayın Evi: Parodi Yayınları
Sayfa Sayısı: 403
Tür:  Tarih, Gizem, Sır, Savaş

Tanıtım Yazısı:
Abilene ve babasının hiçbir zaman bir 'ev' kavramı olmamıştır.
Yaprak gibi oradan oraya sürüklenip duran baba-kızın, birbirlerinden ve hikâyelerinden başka kimsesi yoktur.
Ama Abilene büyüyordur ve bir yuvası olmalıdır artık.
Derken bir gün yollar ayrılır.
Abilene şimdi tek başınadır.
Sahip olduğu en değerli varlığı babası Gideon Tucker, onu bir kasabaya yollamıştır.
Peki, mesafeler ayırır mı dersiniz?
Abilene için asla.
Geçmiş gizemli, gelecek bilinmez, şimdi ise özlem dolu.
'Baba, neredesin?'

Bu gece de babamı bekleyerek karşıladım sabahı. Pencereme vuran ay ışığı altında oturup düşündüm uzun uzun. Babamdan hatıra pusulayı elime alıp seslendim gökyüzüne:
"Şu an benim gibi babam da ay ışığının hüznüyle mi meşguldü?"
"O da beni özlüyor muydu benim özlediğim gibi?"
"Biliyorum. Her gidiş mutlaka yanında hüzün taşır ama, bu bizim için değişemez mi baba?"


Yorum

Clare Vanderpool’un bol ödüllü ilk romanı olan “Babamı Beklerken” sizi geçmiş ve bugün arasında kalmışların yaşadığı Manifest’e götürüyor.

Küçük yaşta babasını bulmak umuduyla trene kaçak olarak bilen Abilene babasının çocukluğunu geçirdiğı Manifest’e gelerek burada Hattie Mae ve Shady ile yaşamaya başlayacak ve kaldığı odanın döşemeleri arasında bir puro kutusu içerisindeki mektubu okuyarak eskiden burada yaşamış olan Jinx ve ned’in hayatına dair kesitleri araştırmaya ve bulmaya çalışacaktır. Bu durumda ona birkaç dostuda yardım edecektir.

Olağaüstü bir kurgu. Clare Vanderpool sizin karşınıza birçok karakter çıkarırken bunları kurguyu bozmayacak şekilde ve bazen gerçek yaşamdan seçiyor. Kitabın son birkaç sayfasında yazarımız aynı zamanda anlattıklarından hangısinın gerçek yaşamdan olduğunu hangısinin ise kurgu olduğunu bize açıklamayı da ıhmal etmiyor.

Lütfen yorumlarınızı bizden esirgemeyin...


Puanlama:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠