"Türkiye’nin Kültür Mirası 100 Köprü"

Kitabın Adı: Türkiye’nin Kültür Mirası 100 Köprü
Yazarı: Faruk Pekin ~ Hayri Fehmi Yılmaz
Yayın Evi: NTV Yayınları
Sayfa Sayısı: 211
Tür: Tarih, Gezi

Tanıtım Yazısı:  

Köprülerin altından çok sular aktı. Özellikle Anadolu’da çok sayıda medeniyet de köprülerin üstünden geçti. Binlerce yıl boyunca uygarlıklar yıkıldı, yerlerine yenileri kuruldu. Ve bu uygarlıkların büyük kısmı, bugün bizim hâlâ üzerinden geçtiğimiz köprülerden geçtiler. Eskisini yıkıp yenisini yaparak geçtiler, onararak geçtiler, ekleyerek geçtiler. Bu geçit coğrafyasında tarih boyunca konaklayan kavimlerden kalma, hayret uyandırıcı güzellikte, köprü deyip geçemeyeceğimiz yüzlerce eser var. Bu kitap, geçirgen zamana ve geçirgen coğrafyaya direnen köprülerden 100 unutulmaz örneğe yer veriyor.


Yorumum

Olağanüstü bir tarihi yolculuk oldu benim için.Bir ilden diğer bir ile geçerken tarihin gözlerinizin önünde canlanışına şahit oluyorsunuz. Görsellik açısından da mükemmel olan eserde benim en çok dikkatimi çeken İstanbul Sur Köprüleri oldu.(Herhalde hep görmemden kaynaklanan bir şey.) Mutlaka okumanız gereken bir eser.


Puanlama:


1 yorum:

  1. Genel kültür olarak çok seviyorum bu tarz kitapları.Tanıtım için sağol.Sanırım kitaplığımda yerini almalı bu kitap...

    YanıtlaSil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠