Gidiyorum Ben Buralardan... [Bir İç Döküş Yazısı...]


Colored Books'tan 40 gün sonra Merhabalar,
Evet, bloguma 40 gündür tek bir kelime dahi yazmadım / yazamadım. Konu başlığından anlayacağınız üzere gidiyorum ben buralardan. Yanlış anlamayın bu bir bloga veda yazısı değildir. (Ama olabilir de!)
Şöyle ki efendim ben 4 yıldır hayalini kurduğum Kırgızistan - Türkiye Manas Üniversitesi "Türkoloji" bölümünü kazandım ve bunun için de 2 Eylül'de Kırgızistan'a uçuyorum. Orada internet bulursam pek tabi yine blogumu yazmaya devam edecek belki biraz da oralardan bahsedeceğim. İnternet bulamazsam da; blog hayatıma ancak Türkiye'ye döndüğümde devam edeceğim. Başka bir ülkeye gideceğim için tabi ki biraz endişelerim var ki internetten araştırdığıma göre Kırgızistan'da 3 sorun ihtimalim var:

1) Hırsızlık
2) Rüşvet (Polisler bile yolda çevirip sizden rüşvet istiyebiliyormuş.)
3) Türk Düşmanlığı (Bizim insanlarımız kızlarına sarktığı için maalesef direk Türk gördüklerinde dövebiliyorlarmış.)

"Bu üç sorunu bilip de neden gidiyorsun?"diyenler var elbette ama ben oraya okumaya gidiyorum ve kendi mi biliyorum. "Bu bölümden mezun olunca işsiz kalacaksın!" diyenler de var ve benim de elbette endişelerim var ama bu benim bir ara bir dergide geleceğin meslekleri adı altında görüpde 'işte bu benim istediğim meslek' dediğim tek meslek oldu diyebilirim. Her ne olursa olsun bu bölümde okuyup bende üniversitelerde öğretmenlik yapmak istiyorum.

Peki neden Türkiye değil de Kırgızistan? Türkiye de bu bölüm yok muydu?

-Pek tabi ki Türkiye'de bu bölüm var ama maalesef Türkiye de bu bölüm Fen-Edebiyat Fakültelerinde ya "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği", ya da "Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları" Bölümü adı altında yer alıyor ve bu bölümden mezun olanlara TÜRKOLOG ünvanı veriliyor. Ben ise bu bölümü direkt olarak TÜRKOLOJİ adı altında öğrenmek için Kırgızistan'a gidiyorum.

Kırgızistan'da okumanın bana artıları - eksileri olacak m?

-Elbette artıları da eksileri de olacaktır.

Artıları:
*Kırgızca, Rusça, İngilizce öğrenme ihtimalim olacak.
*Çift diploma'ya sahip olup hem "Kırgız Dili ve Edebiyatı", hem de; "Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği" yapabileceğim.
*Eğitimim boyunca hiçbir harç ve kitap parası ödemeyeceğim ama bilet fiyatı zaten başlı başına bir harç ücreti sayılır.

Eksileri:
*Ailemden ve Yurdumdan uzak kalacağım.
*Dilleri (Kırgızca, Rusça, İngilizce) öğrenemezsem o artı bir anda benim için eksi olabilir.
*Mezun olduktan sonra yeterli değeri  görmeyebilirim.

Evet, buraya kadar okuduysanız helal size. Şu anda okul kayıt evraklarımı, pasaportumu, uçak biletimi hallettim vize mi de bir aksilik olmazsa yarın alacağım. Geriye ondan sonra bir tek yurt kaydı için sağlık raporları kalıyor. İşten çıkışım da 29 Ağustos'a verildi. Eğer bir aksilik olmazsa 2 Eylül'de Kırgızistan'a uçup 7 Eylül'de derslere başlıyorum. Bana 1 Yıllık Hazırlık (Dil İçin) + 4 Yıllık maceram için şans dileyip dualarınızı esirgemeyin olur mu?

Okulumun internet sitesine BURADAN ulaşıp avantajlarını öğrenebilirsiniz. Ayrıca kim bilir belki bir gün yolunuz oralara düşebilir.


4 yorum:

  1. Kırgızistanda doğup büyümüş hala ara ara orayı ziyaret eden biri olarak endişelenme derim. Türk düşmanlığı neredeyse yok hatta insanlar diğer milletlere çok ilgililer. Gece geç saatlerde dışarıda dolaşırken dikkat et, mümkünse ulaşacağın yere taksiyle git. Rüşvet ise gerçekten problem pek fazla karşılaşmadım ama ailemden arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla memurlar paraya alışık. Polislere rastlamamaya çalış yerli olmadığını öğrendikleri zaman daha çok para talep edebilirler. Bunlar haricinde ev özlemi giderebileceğin bir sürü Türk restoranıyla karşılaşacaksın Bişkek'te anormal bir şekilde çok Türk yaşıyor fazla yabancılık çekeceğini zannetmiyorum. Bişkeğin, insanların özellikle yemeklerin tadını çıkar! Ben her gün özlüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim @Ayşenur Hanım. Sayenizde içime biraz da olsa su serpilmiş oldu diyebilirim. Umarım en kısa zamanda bu rüşvet olayı da son bulur da ülkenin gerek turizm gerekse yatırımları artarak gelişmişlik düzeyi yükselir.

      Sil
  2. Allah yolunu, bahtını, zihnini, idrakini açık eylesin kardeşim. İnşaallah umduğundan da hayırlı sonuçlara vesile olur bu karar.
    Bloguna bu gece tevafuken rastladım ve yazmak istedim. Allah emanet ol.

    Not. Blogunu henüz okuyorum ve oralardan yazabileceğin şeylerin de çok ilginç olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Dualarınız için çok teşekkür ederim. Blogumda umarım her zaman keyifle vakit geçirirsiniz..

      Sil

Kopyala-Yapıştır yaparak İfade bırakabilirsiniz!
😂😉😊😋😍😘😗😙😚🙂🤗😇🤓🤔😐😑😶🙄😏😯🤐😮😥😣😒😓😔😕🙃😟😞😖🙁😢😭😦😰😳😵😡😠